2 Nisan 2012 Pazartesi

Mikrodalgada Browni

Benim gibi küçük bebeğiniz varsa, vaktiniz kısıtlıysa sürekli eteklerinizden çekiştirip ilgi isteyen bir minik varsa her işin kolayına ve pratiğine kaçıyorsunuzdur.
işte böyle anlarda kolay ve çabuk olan şeyler hayati önem taşır bir anne için.
süpriz misafirler aniden gelen tatlı krizleri gibi durumlarda işte size hayat kurtarıcı bir tarif.
tabiki bunu uygulamak için bir adet mikrodalga fırınınız olması gerek
mikrodalga aldım ama ne işe yarar bu alet diyenlerede gelsin...bu tarif ile bu aletin marifetlerinin yalnızca yemek ısıtmak ile sınırlı olmadığını anlamış bulunuyorum
hazırlama süresi 5 dk pişirmesi süresi 7 dakika evet yanlış okumadınız 12 dakikada enfes bir browni 



1 su bardagı süt
1,5 su bardagı şeker
1 su bardagı sıvı yağ
ve 4 yemek kaşıgı kakao iyice çırpılır.Bu karışımdan 2 su bardagı ayırın pisince üstüne dökmek için.

geriye çok az bişi kaldı bundan kek olmaz diye düşünmeyin devam edin :)


2 bardak ayırdıktan sonra kalan karışıma 3 yumurta kırılıp iyice çırpılır.
Sonra 1,5 su bardagı un kapartma tozu ve vanilyada eklenip çırpılır.
Mikrodalga fırına giren en az 10 cm derinlikteki bir kap (borcam olabilir) önce yaglayın ve hamur dökün.Sonra mikrodalgada 650w'da 7 dk pişirin 7 dakıka dolunca temiz bir bıçak saplayıp pişip pişmediğini kontrol edin eğer hamur bıçaga bulaştı ise 2 dk daha çalıştırın.
Nasıl kabardıgına inanamayacaksınız
.Fırından çıkınca hemen dilimleyin ve o ayırdıgımız 2 bardak sosu sıcaklen üstüne dökün 20 dk dinlensin



4 yorum:

  1. Sedacım öncelikle blogun hayırlı olsun.
    Artık iyiden iyiye içtiğim bir bardak çayın yanına kek ,kurabiye vs arayan bir insan haline gldiğimden bugün de bunu denemeye karar verdim:))aklımda soru işaretleri oluştu ama muhtemelen sen bu yorumu gördüğünde ben o soru işaretleriyle birlike keki yemiş olacağım:))
    1. 2 bardak sos çok fazla geldi bana.normal büyüklükte bir tepside yaptığımda bile 1 su bardağındna daha az ayırırım ama bu ölçüde 2 bardak ayrılınca geriye ne kalır meraktayım doğrusu..
    2.ben borcamdan ziyade şu kağıt kek kalıplarından kullanmayı düşünmüştüm.dün aldım da çok heves ettim kullanmaya:)yalnız daha önce ne kağıt kalıp ne mikrodalgayı bu amaç için kullanmadığımdan bunu da erteliyorum şimdilik.
    3. Fark ettim ki şu an blogunu gasp ediyorum,tarifin kadar yorum yaptım nerdeyse.diğer soru işaretlerimi kalbime gömüp burdan uzaklaşıyorum:))sonucu yazarım :))

    YanıtlaSil
  2. hoşggeldin canım.çok teşekkür ediyorum
    soru işaretlerine gelince
    1.geriye kalan sos emin ol yeterli oluyor 2 bardak sosta kekin tadını ayrı bi güzelleştiriyor zaten kek bu sosu çekiyor ve nefis bi tat oluyor
    2.bende düşündüm o kağıtları hatta denedimde ama olmadı döndüğü için şekilleri bozuldu yuvarlak değilde kare oldular çok kuru oldular ve sosu çekmediler ben küçük kare borcamda çok iyi sonuç alıyorum
    3gasp ne demek çok mutlu oldum her zaman beklerim sonucu çok merak ediyorum

    YanıtlaSil
  3. keki yaptım,dün yedik,kalanını da şu an Berra uyurken kahveyle birlikte götürüyorum:))muazzam...bayıldık tek kelimeyle.hiç bu kadar lezzetli kek yapmamıştm şimdiye kadar,abartmıyorum,çok güzel pişti.ben büyük bir su bardağı ayırdım,bu sebeple hamur çok olduğundan 7 değil 9 dk sürdü pişmesi.evet 2 bardak alınabilirmiş çünkü bir hayli kabardı:)küçük yuvarlak borcamda yaptım.normal fırında browni dönemi kapandı artık bizim için,çok teşekkür ederim:)
    ben uğrarım sana böyle arada,tariflere devam:))

    YanıtlaSil
  4. beğenmenize çok sevindim afiyet olsun :)

    YanıtlaSil